Известие

Collapse
No announcement yet.

Не държи на скорост

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Не държи на скорост

    Здравейте, забелязал съм странно явление открай време, но понеже днес пак ми прояви тази магария, затова чак сега повдигам и темата...

    Когато спра колата по много стръмен баир или надолнище започва да върви на тласъци. Днес примерно я спрях по посока качване на баира, оставих я на първа и от момента, в който пуснах съединителя започна на леки тласъци през няколко секунди да изтърва и да тръгва назад. Един вид все едно натискам и пускам съединителя. Дори като съм вътре в колата и се залюлея напред-назад на седалката и колата като се заклати, пак почва да изтърва. С една дума проблемът е, че по много стръмни баири не държи на скорост и започва да приплъзва лекичко на тласъци. Ако оставя колата неподвижна държи на скорост, но ако я залюлея, тикна, бутна и каквото още външно влияние да ѝ окажа, тръгва назад. Предполагам ако я оставя в другата посока (все едно се смъквам по надолнището) ще тръгва напред... На по-малки баири такива проблеми нямам. На какво може да се дължи това и трябва ли да се притеснявам? Чувал съм, че компресията може да е слаба, но това не би ли трябвало да окаже влияние и на редица други фактори, най-малкото на вървеж? Защото като изключим това, колата си върви прилично и ядове с мощността никога не съм имал. Надявам се някой по-компетентен да ме насочи.
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
    GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

  • #2
    По нагорнище, адски голям баир, така като спираш защо не пробваш да я оставиш на задна! Другия вариант завърти гумите към бордюра(ако има такъв) да се спре!
    Sport Wagon 2.0TS|LPG

    Comment


    • #3
      От определен наклон нагоре, компресията не може да задържи масата на колата. Ръчната е за това. Или камъче
      Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

      Comment


      • #4
        Значи няма нищо притеснително? Понеже според някои хора съм отивал за нов мотор, че тоя бил издухан и не ставал, щом не държал колата по надолнища и баири

        Първоначално публикувано от Friday Покажи съобщение
        По нагорнище, адски голям баир, така като спираш защо не пробваш да я оставиш на задна! Другия вариант завърти гумите към бордюра(ако има такъв) да се спре!
        Принципно ако дръпна ръчната няма да тръгне наникъде, въпросът е дали е нормално да тръгва на тласъци при положение, че съм я оставил на скорост. Иначе на задна бих я оставил ако я спра по надолнище, в баир нагоре винаги бутам 1-ва.
        Last edited by sollider; d.m.y г., 12:57.
        Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
        GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

        Comment


        • #5
          И чисто нов автомобил пак ще се "свлича" при голям наклон, макар и по-бавно, вероятно.
          Не съществува ДВГ на който работните обеми да са херметически затворени.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Едни умни хора, са измислили ръчната спирачка. Няма как, само на скорост, да задържиш кола спряна на стръмен наклон.
            Може и просто, съединителя да започва да се износва. Щом на нормални наклони нямаш проблем, колата върви нормално, не ги слушай тия 'експерти'. Трябва да си уникум, да кажеш че двигателя бил износен.

            ---------- Post added at 13:23 ---------- Previous post was at 13:21 ----------

            Да добавя, пъвата ми кола беше с жило на съединителя. Нямаще го този ефект. Следваща ми кола, беше с хидравличен и го правеше, ако не дръпна ръчната. Сега Алфата ми, не съм я пробвал.

            Comment


            • #7
              При старата ми кола, имаше един много стръмен баир, и винаги когато спирах на него отпускаше на тласъци. А колата мина оттогава 70к км и още баща ми си я ползва. Нито съединител, нито сегменти са сменяни.

              А каква е връзката със съединителя, при изгасена кола на скорост, спряна на баир, че не разбирам.
              Sport Wagon 2.0TS|LPG

              Comment


              • #8
                Ако съединителя е хубав ще се спуска на тласъци, ако буксува - плавно.
                Иначе е просто, вижте фазите на газоразпределение, на колко цилиндъра са затворени всички клапани в даден момент. Защото само затворените държат. И колко е обема на тези цилиндри и дали този обем и триенето могат да спрат кола над тон.
                Last edited by lordliness; d.m.y г., 14:01.
                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                Comment


                • #9
                  Ясноо, значи от мненията ви стигам до извода, че са ми набили глупости в главата и се притеснявам за няма нищо.
                  Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
                  GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

                  Comment


                  • #10
                    Когато се спира на нанагорнище или нанадолнище и което и да е спиране ! Като спреш се дърпа първо ръчната след това гасиш двигателя и натискаш съединителя и слагаш или първа или задна в зависимост от това на какъв наклон се намираш! Когато е нанадолнище се слага задна,когато е нанагорнище първа, на равно първа. За посоката на гумите /предните колела/ към тротоара е обяснено по напред !Нещо не ясно ?
                    Last edited by eproHD; d.m.y г., 16:59.
                    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
                    Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от sollider Покажи съобщение
                      ... На какво може да се дължи това и трябва ли да се притеснявам? ...
                      На физиката. Не.
                      Първоначално публикувано от eproHD Покажи съобщение
                      К...Когато е нанадолнище се слага задна,когато е на бар първа, на равно първа.З... !Нещо не ясно ?
                      Да. Ей тази логика е много неясна.
                      A20DTH ЖТД ама не баш
                      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение

                        Да. Ей тази логика е много неясна.
                        Редактирано! Доволен ли си men ?
                        Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
                        Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          И на мен не ми е ясна "зависимостта" между първа/задна и нанагорнище/нанадолнище.

                          Аз пък казвам, че конкретно в случая на питащия, е винаги (и при нанагорнище и при нанадолнище) по-добре да включва първа.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #14
                            Задна би трябвало да е по-добре от първа при наклон, заради различното предавателното число. Накъде е наклонът няма значение.
                            Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
                            Mazda 6 2.3 2005
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Аз пък гадая и мисля,че питащия е искал да получи отговор защо на голямо нанагорнище като тръгва на първа и колата му претриса. Това от гледна точка на това което някой му е казал ,че двигателя е заминал.......не бил добър
                              Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
                              Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X